تاثیر قطعی اینترنت بر سئو سایت چیست؟

تاثیر قطعی اینترنت بر سئو سایت چیست؟

قطعی مداوم اینترنت تاثیرات بسیار مخربی بر کسب و کار های موجود در بستر اینترنت و سایر مشاغل مرتبط با آنها گذاشته است. هرچند اینگونه مشکلات حتی اگر به زودی هم برطرف گردد اما تاثیرات مخرب آن ممکن است مدتها برجای بماند.

یکی از مهمترین و بزرگترین تاثیرات اینگونه اقدامات کاهش دسترسی مردم به فضای دیجیتال و در نتیجه کاهش فروش اینترنتی فروشگاهها است که خود ضرر اقتصادی زیادی بر صدها هزار کسب و کار زده است.

علاوه بر این، اینگونه اختلالات اینترنتی متاسفانه باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری در مشاغل مجازی و اینترنتی و همچنین کاهش اقبال عمومی و کسب و کارهای سنتی به فضای دیجیتال خواهد شد و در نتیجه این موضوع در دراز مدت از سرعت رشد و پویایی این فضا خواهد کاست.

با این حال در این مقاله قصد پرداختن به ضررهای اقتصادی اختلالات اینترنت نداشته و صرفا از دیدگاه سئو به مسئله قطعی اینترنت می پردازیم.

در برخی مواقع با مشکلات و اختلالات اینترنت کسب و کار جایگاه خود را از دست میدهد و مشکل بزرگتر از سر گرفتن رقابت برای کسب مجدد رتبه ی برتر در موتور جست و جوی گوگل است.

تاثیر قطعی اینترنت بر سئو سایت چیست؟

قطعی اینترنت و تاثیر آن بر سئو سایت چیست

مباحث مرتبط با سئو بسیار پیچیده بوده و دائما دستخوش تغییرات می شوند. یکی از مواردی که از نظر گوگل اهمیت بالایی دارد دسترسی مداوم یک وب سایت است.

قطعی اینترنت اگر به گونه ای باشد که حتی گوگل هم نتواند به سایت دسترسی داشته باشد مشکل بسیار بزرگ است (این موضوع زمانی بوجود می آید که سایت در سرورهای داخل ایران باشد و پهنای باند ورودی به کشور مسدود شود که خوشبختانه قطعی های اخیر اینگونه نبوده است).

این موضوع ممکن است فرایند ایندکس گوگل را دچار مشکل نماید که ممکن است بازگردندان دوباره سایت به چرخه ایندکس مداوم برای کسب و کار زمانبر باشد. و با عدم دسترسی دائمی گوگل به سایت احتمال دی ایندکس شدن سایت و مشکلات جبران ناپذیری برای کسب و کار بوجود می آید و در نتیجه این موضوع به منزله از دست رفتن کسب و کار خواهد شد.

آیا تاثیرات قطعی اینترنت در تمامی سایت ها به صورت یکسان است

در اینجا لازم است به موضوع مکان سرور سایت اشاره کنیم. برای هاستینگ سایت های ایرانی دو حالت وجود دارد. سرور داخل ایران و سرور خارج از ایران.

معمولا اگر سرور سایت داخل ایران باشد و گوگل هم به سایت دسترسی داشته باشد بنابراین قطع و وصلی اینترنت بر سئو سایت تاثیر نمی گذارد. ولی اگر سرور سایت خارج از ایران باشد و دسترسی به سرورهای خارجی در اثر اختلالات اینترنت وجود داشته باشد (که این مورد بارها در قطعی های اخیر مشاهده شد) ممکن است کاربران با ای پی ایران نتوانند وارد سایت شما بشوند و در صورت تکرار زیاد این موضوع گوگل متوجه این موضوع شده و کم کم رتبه سایت را کاهش میدهد.

پس آیا راه حل این است که از سرورهای داخلی استفاده کنیم؟

 پاسخ ساده شاید بله باشد ولی سرورهای ایرانی هم در بسیاری مواقع نسبت به سرورهای خارجی کیفیت پایینتر و پایداری کمتری دارند.

بنابراین برای این مورد دو گزینه پیش رو داریم:

  • اگر سرور سایت شما در خارج از ایران است شاید بهترین حالت این است که در کنار سرور خارجی از یک CDN استفاده کنید.
  • از یک هاست با سرور ایرانی باکیفیت و خوب استفاده نمایید.

تاثیر قطعی اینترنت بر سئو سایت چیست؟

مشکل دسترسی برخی افزونه ها به سایت های خارجی

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمان قطعی اینترنت بوجود می آید مشکل عدم دسترسی برخی افزونه ها به منبع اصلی آنها می باشد. اگر سایت شما وردپرس باشد معمولا برخی افزونه ها برای کارکرد صحیح باید دائما با منبع و سایت اصلی خود در ارتباط باشند و داده رد و بدل کنند. در صورت اختلال اینترنت خروجی از کشور و عدم ارتباط این افزونه ها با سرور اصلی سایتشان این موضوع باعث کندی لود صفحات می شود، بطوریکه گاه ممکن است لود شدن یک صفحه حتی یکی دو دقیقه بطول بیانجامد و این موضوع حتما میتواند در سئو سایت وردپرسی شما تاثیر منفی برجای گذارد.

اگر اخیرا سایت شما نسبت به قبل خیلی دیر لود می شود و آیکون لودینگ مرورگر ثانیه ها و دقیقه ها در حال چرخش است احتمال دارد مشکل از اینگونه افزونه ها باشد.

راه حل این مشکل این است که اینگونه افزونه ها را پیدا کنید و آنها را غیر فعال کنید و یا افزونه های جایگزینی پیدا کنید که به مشکل برنخورند.

مشکل صفحات سنگین سایت

این موضوع مستقیما به قطعی اینترنت مربوط نیست. با قطعی های مداوم ما شاهد کاهش سرعت اینترنت ثابت و بویژه اینترنت دیتای گوشی های موبایل نیز شده ایم. کاهش سرعت اینترنت باعث خواهد شد تا سایتها نسبت به شرایط عادی با سرعت پایینتری برای کاربران باز شوند. این مورد در صفحات استاندارد و معمولی مشکلی ندارد ولی مشکل زمانی پیش می آید که صفحات سایت شما سنگین باشند.

در این صورت صفحات سایت شما بسیار دیرتر لود خواهد شد، بنابراین کاربران یا بدون بازدید از سایت شما خارج شده و وارد سایت رقیب خواهند شد و یا باید ثانیه های طولانی را برای دیدن صفحات سایت شما منتظر بمانند. این موضوع باعث کاهش تجربه کاربری خواهد شد.

با این اتفاق گوگل کم کم متوجه خروج های کاربران از سایت شما شده و در نتیجه بدلیل تجربه کاربری ضعیف، کم کم نرخ کلیک سایت شما را کاهش داده و سایت شما را به رتبه های های پایینتر خواهد برد.

راه حل صفحات سنگین چیست؟

اگر سایت شما هم دارای صفحات سنگینی باشد حتما باید این صفحات را بررسی و بهینه سازی نمایید. صفحات سنگین معمولا صفحاتی هستند که فایلهای CSS و JS بیشتری در آنها بکار رفته باشد و همچنین دارای تصاویر زیاد یا حجیم باشند.

بنابراین سعی کنید در این صفحات فایلهای منابع را کاهش دهید و همچنین برخی تصاویر را حذف کنید و یا حجم و سایز تصاویر را کاهش دهید تا حجم کلی صفحه کاهش یابد. اگر بتوانید حجم صفحه را به زیر 1 مگابایت برسانید بسیار خوب است ولی در نهایت سعی کنید حجم صفحه بالای 2 مگابایت نباشد.

تاثیر قطعی اینترنت بر سئو سایت چیست؟

نتیجه نهایی:

در این مقاله سعی کردیم با پاسخ به پرسش، قطعی اینترنت و تاثیر آن بر سئو سایت چیست، اهمیت بیش از پیش سئو را نشان دهیم. قطعی اینترنت می تواند تاثیرات منفی فراوانی چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت به همراه داشته باشد. با این حال حتی در شرایط اختلال اینترنتی نیز نباید استراتژی سئو سایت خود را رها کنید؛ بلکه باید بیش از پیش خود را برای مواجه با چنین شرایطی آماده کنید. توجه داشته باشید که سئو سایت و بهینه سازی آن امری زمان بر و دائمی است و با اتخاذ تصمیمات مناسب و به کارگیری استراتژی صحیح می توان در هر شرایطی به فعالیت و کسب و کار خود در سطح اینترنت ادامه داد.

بک لینک چیست؟ راهنمای جامع بک لینک در سال 2024

بک لینک چیست؟ راهنمای جامع بک لینک در سال 2024

یکی از چالش‌برانگیز ترین مباحث سئو، لینک‌سازی یا گرفتن بک لینک است و شما چه یک سایت قدیمی چه به تازگی آن را راه‌اندازی کرده باشید، ملزم هستید در مورد لینک سازی اطلاعات کافی داشته باشید و از آن برای ارتقای وب سایت خود استفاده نمایید. البته باید بدانید لینک‌سازی اگر به درستی انجام نشود، علاوه‌بر اینکه نمی‌تواند برای شما مفید باشد بلکه می‌تواند باعث آسیب جبران ناپذیری برای وب سایت شما به دنبال داشته باشد. در پایان این مقاله متوجه می شوید آیا سایت شما نیاز به بک لینک دارد یا خیر و همچنین با انواع بک لینک و تاثیرات مثبت آن در سئو آشنا می شوید.

بک لینک به لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر به سایت ما می‌گویند. به‌طورکلی وب سایت‌هایی که در محتوای خود آدرس وب سایت ما را قرار می‌دهند، اصطلاحا می‌گوییم به سایت ما بک لینک داده‌اند. گوگل به دلیل اینکه لینک وب‌سایت شما در سایت‌های دیگر قرار دارد و به عنوان منبع از لینک شما استفاده می‌شود، به سایت شما اعتبار می‌بخشد. به دلیل سئو استفاده‌ای که برخی از وب‌سایت‌ها از لینک سازی برای ارتقا خود انجام می‌دادند، گوگل یک الگوریتم به نام پنگوئن ارائه داد که به جریمه این سایت‌ها پرداخت و باعث افت شدید آنها گردید. اگر شما به روش صحیح و کامل طبیعی به گرفتن بک لینک بپردازید، جریمه نخواهید شد و گرفتن آن نیز به ارتقا و پیشرفت سئو سایت شما نیز کمک می‌کند.

آشنایی با انواع لینک سازی

شما با روش‌های متنوعی می‌توانید لینک‌سازی را برای وب‌سایت خود انجام دهید که هرکدام دارای کاربرد و عملکرد متفاوتی هستند که این روش‌ها به شرح زیر می‌باشند:

 لینک سازی داخلی (Internal Link)

به لینک‌هایی داخلی سایت که از یک صفحه به صفحات دیگر وب‌سایت خود لینک می‌دهید، لینک‌سازی داخلی می‌گویند که بسیار برای سئو وب‌سایت شما مفید می‌باشد در واقع می‌توان گفت شما یک بک لینک داخلی برای وب‌سایت خود ایجاد نموده‌اید.

 لینک سازی خارجی (External Link)

وب‌سایت‌هایی لینک وب‌سایت شما را در محتوا خود قرار می‌دهند، در واقع لینک‌سازی خارجی انجام داده‌اند و سایت شما یک بک لینک خارجی گرفته است. این لینک‌ها تاثیر بیشتری روی سئو سایت شما نسبت به لینک‌های داخلی دارند و اعتبار بیشتری به سایت می‌بخشند.

تفاوت های لینک داخلی با لینک خارجی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت‌ها به شرح زیر است:

  • لینک داخلی مربوط به سایت خودمان است ولی لینک خارجی از یک وب‌سایت دیگر به سایت لینک داده است.
  • اعتبار لینک خارجی بیشتر از لینک داخلی است.
  • برای سئو وب‌سایت تاثیر لینک خارجی بیشتر از لینک داخلی است.

بک لینک‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

 بک لینک فالو (Dofollow): تمامی لینک‌ها به طور پیش فرض فالو هستند. به صورت پیش‌فرض تمامی لینک‌های فالو، توسط ربات‌های گوگل index می‌شوند که باعث افزایش ارزش و اعتبار دامنه یک سایت می‌شوند و باید بگوییم شما وقتی لینک فالو می‌گیرید؛ در واقع یک لینک جویس دریافت نموده‌اید.

 بک لینک نوفالو (Nofollow): لینک‌های نوفالو دقیقا برعکس لینک فالو هستند و به طور پیش‌فرض توسط ربات‌های گوگل، index نخواهند شد و در واقع لینک نوفالو برای سایت شما اعتبار و لینک جویسی در نظر نخواهد گرفت.

دامنه هر سایت دارای یک ارزش و اعتبار مخصوص به خود است. وقتی شما به یک سایت دیگر بک لینک می‌دهید، در واقع بخشی از ارزش و اعتبار سایت خود را به دامنه آن سایت منتقل نموده‌اید که به این کار لینک جویس می‌گویند. هرچقدر سایت‌ها به شما بیشتر بک لینک فالو بدهند، Link Juice شما یا به اصطلاح اعتبار دامنه شما افزایش می‌یابد.

تفاوت های لینک فالو (follow) یا نوفالو (Nofollow)

لینک فالو و نوفالو هر دو توسط ربات‌های گوگل بررسی می‌شوند ولی وقتی شما به یک سایت لینک فالو می‌دهید، در واقع دارید به ربات‌های گوگل می‌گویید که این سایت مورد تایید شما است و اعتبار دامنه خود را به آنها نیز منتقل می‌کنید البته باید بدانید از اعتبار سایت شما چیزی کم نخواهد شد. ولی وقتی شما لینک نوفالو به یک وب‌سایت می‌دهید؛ یعنی به ربات‌های گوگل می‌گویید این لینک در سایت شما وجود دارد ولی نمی‌خواهید از اعتبار دامنه خود به آنها دهید. هر دو لینک‌ها به سئو سایت شما کمک می‌کنند ولی بک لینک فالو اعتبار و امتیاز بیشتری نسبت به لینک نوفالو به سایت شما می‌دهد و یک بک لینک بسیار ارزشمند است.

گرفتن بک لینک در سئو وب‌سایت چه تاثیری دارد؟

همان‌طور که می دانیم سئو سایت به دو دسته کلی سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شود و بک لینک‌ها جز سئو خارجی یا Off-page SEO محسوب می‌شوند. همچنین بک لینک‌ها مانند یک کانال برای حرکت از یک سایت به یک سایت دیگر هستند و کاربران را هدایت می‌کنند. فرض کنید هزاران کانال به سمت صفحات سایت شما باز شود، می‌دانید در این حالت چه تعداد کاربری به سمت وب‌سایت شما روانه خواهند شد؟
همان‌طور که می‌دانیم اگر یک وب‌سایت بازدید کننده‌ای نداشته باشد، رتبه‌ای هم از طرف گوگل دریافت نخواهد کرد و رفتار کاربران نسب به صفحات سایت، تاثیر مستقیم روی اعتبار و رتبه آن صفحه دارد. بنابراین شما علاوه‌بر جذب کاربران، می‌توانید اعتبار سایت خود را نیز ارتقا دهید. فراموش نکنید شما برای اینکه بتوانید از یک وب‌سایت معتبر بک لینک دریافت کنید، باید از محتوا جذاب و جدید استفاده کنید در غیر این صورت از هیچ سایتی بک لینک دریافت نخواهید کرد. همچنین از نظر ربات‌های گوگل، بک لینک‌ها یک رای مثبت برای صفحه و محتوا شما هستند، هرچقدر این رای از سمت سایت‌های دیگر بیشتر باشد، ارزش و اعتبار سایت شما بیشتر می‌شود و در نتیجه گرفتن بک لینک روی سئو و رتبه شما تاثیر مثبتی دارد.

فاکتورهای مهم برای گرفتن بک لینک چیست؟

شما برای گرفتن بک لینک معتبر و اثربخش باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا بتوانید تاثیرات مثبت آن را روی سئو سایت وردپرس یا سئو وب‌سایت‌های برنامه نویسی شده، خود مشاهده نمایید:

  1. بک لینک باید طبیعی باشد؛
    طبیعی بودن لینک‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید بک لینک خارجی است که شما به عنوان یک سئو کار باید به آن توجه داشته باشید. زیرا شما باید بک لینک‌ها را باتوجه به نیاز کاربران در محل درست قرار دهید در غیر این صورت ربات‌های گوگل متوجه می‌شوند که دارید آنها را فریب می‌دهید و شما را جریمه می‌کنند و حتی باعث گوگل پنالتی نیز می‌شود.
  2. توجه به اعتبار دامنه یا Domain Authority؛
    اعتبار دامنه‌ای که از آن بک لینک می‌گیرد مهم است زیرا باعث افزایش اعتبار دامنه شما می‌شود بنابراین عمر و نوع دامنه، تعداد بک لینک‌ها دریافتی و خروجی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و… تاثیر مستقیم روی اعتبار آن دارد.
  3. توجه به اعتبار صفحه یا Page Authority؛
    اعتبار یک صفحه مربوط به اعتبار یک صفحه از یک دامنه است. در برخی از موارد اعتبار دامنه بالا است ولی اعتبار صفحه آن پایین است بنابراین توجه به اعتبار صفحه هم مهم می‌باشد. اعتبار یک صفحه معمولا براساس لینک سازی داخلی و بک لینک‌هایی که مستقیما برای آن صفحه گرفته شده است، بررسی می‌شود.
  4. توجه به لینک سازی خارجی یک سایت؛
    هرچقدر میزان لینک‌های خارجی سایتی که از آن بک لینک گرفتید، بیشتر باشد، ارزش و اعتباری که به وب‌سایت شما می‌دهد، کمتر می‌شود بنابراین توجه به تعداد لینک‌های خروجی یک سایت نیز مهم است.
  5. توجه به محل قرارگیری لینک شما در سایت؛
    اینکه لینک سایت شما در کجا قرار می‌گیرد بسیار مهم است. این لینک‌ها در مکان‌های مختلفی از یک سایت نظیر سایدبار، مقالات، نظرات، فوتر و… قرار می‌گیرند. معتبرترین بک لینک‌ها؛ آنهایی هستند که در مقالات یک سایت قرار می‌گیرند و آنهایی که در ساید بار یا منو قرار می‌گیرد اعتبار کمتری خواهند داشت.
  6. توجه به کلمه کلیدی لینک شده یا (Anchor Text)؛
    عبارت یا کلمه‌ای که به آن لینک می‌دهید از نظر ربات‌های گوگل بسیار حائزه اهمیت هستند زیرا شما ارزش یک محتوا را با کلمه‌کلیدی یا انکر تکست آن برای سایت مرجع مشخص می‌کنید. همچنین Link Juice شما توسط این کلمه به سایت منتقل می‌شود.
  7. توجه به ارتباط موضوعی سایت مقصد با سایت شما؛
    از دیگر نکات مهم، توجه به مرتبط بودن صفحه و بک لینک‌های لینک شده به آن صفحه است و گوگل بسیار به این موضوع اهمیت می‌دهد. مثلا اگر شما در حوزه فروش لباس فعالیت دارید بهتر است از سایت‌هایی بک لینک بگیرید که در حوزه مد و پوشاک فعالیت دارند.

 

معرفی بهترین روش‌های گرفتن بک لینک از طریق روش کلاه سفید

شما هم می‌توانید بک لینک‌ها را خودتان ایجاد کنید و هم می‌توانید آنها را از سایت‌های معتبر خریداری نمایید. نکته‌ای که باید بدانید این است تعداد بک لینک‌ها مهم نیست بلکه کیفیت و اعتبار آنها مهم است و شما باید به آنها توجه نمایید. سه روش برای گرفتن بک لینک وجود دارد که به شرح زیر است:

روش‌های ایجاد بک لینک

شما در این روش می‌توانید خودتان بک لینک ایجاد کنید. در این روش شما یا از طریق ثبت نام در سایت‌ها یا ساخت دایرکتوری، نوشتن نظر، گفتمان و فعالیت در تالارهای گفتگو و… می‌توانید یک بک لینک برای وب‌سایت خود ایجاد نمایید. البته در نظر داشته باشید اصلا پیدا کردن یک دایرکتوری معتبر آسان نمی‌باشد. همچنین بخش نظرات یک سایت اسپم بالایی دارد و نوع نوشتن نظر نیز مهم است.

روش‌های گرفتن بک لینک رایگان

شما با ایجاد حساب در شبکه‌های اجتماعی معتبر و تولید محتوا خوب می‌توانید بک لینک رایگان و کاملا ارگانیک بدست آورید. هرچقدر کیفیت محتوای تولیدی شما بالا باشد، شانس شما در این حوزه برای گرفتن بک لینک افزایش می‌یابد.

روش‌های ساخت بک لینک چیست؟

در این روش شما طبق یک استراتژی مشخص و بررسی نکات اعتبار و ارزش یک سایت، اقدام به گرفتن بک لینک از سایت‌ها می‌کنید. در این حالت شما برای گرفتن بک لینک باید هزینه پرداخت نمایید. همچنین محتوا شما باید بسیار باکیفیت باشد و باید طبق اصول محتوا نویسی و سئو تولید شود همچنین نیاز کاربر را هدف قرار دهد و خواندن آن برای کاربر ساده باشد. انواع ساخت بک لینک به شرح زیر است:

پیدا کردن لینک‌های شکسته:

به دنبال وب‌سایت‌ها باتوجه به حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید، باشید و سپس لینک‌های شکسته را خراب را پیدا نماید سپس به مدیر آن سایت‌ها پیشنهاد دهید به جای آن لینک‌ها، لینک سایت شما را قرار دهند.

نگارش پست میهمان

شما با نوشتن یک موضوع برای وبلاگ سایت‌ها می‌توانید برای وب‌سایت خود لینک سازی کنید. در این روش شما با ایمیل زدن به مدیر سایت می‌توانید به آنها پیشنهاد دهید که می‌توانید برای آنها یک مطلب مفید و مرتبط نگارش کنید و آنها نیز لینک شما را در سایت شان قرار دهند.

استفاده از تکنیک Skyscraper

تکنیک آسمان خراش نیز یکی دیگر از روش‌های گرفتن بک لینک است، شما در این روش باید به دنبال محتوای خوب و باکیفیت که لینک‌های زیادی دارد، باشید، سپس محتوای باکیفیت‌تری را تولید کنید و از تمام سایت‌هایی که به آن لینک داده‌اند درخواست کنید که به محتوا شما لینک دهند.

پیدا کردن نام برند شما بدون دادن لینک

شما باید اسم برند خود را جستجو کنید، در صورتی که اسم برند شما بدون لینک در جایی بود از مدیر سایت درخواست کنید که روی اسم برند شما، لینک سایت را قرار دهد.

بک لینک فهرست‌ وار

یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن بک لینک است. در این روش برخی سایت‌ها به معرفی فهرست‌وار برخی از خدمات یا کسب‌وکارها می‌کنند، مثلا معروف‌ترین سایت‌های گردشگری و… اگر در این مقاله نامی از شما بود می‌توانید از مدیر آن سایت درخواست کنید که به سایت شما لینک بدهد.

شما برای خرید بک لینک می‌توانید از روش‌های زیر استفاده نمایید:

 بک لینک متنی: این لینک‌‍‌ها معمولا دائمی و فالو هستند و یکی از ارزان‌ترین روش‌ها برای خرید بک لینک است. از معایب استفاده از این روش، قرار دادن لینک شما در مزرعه لینک می‌باشد و ممکن است از طرف ربات‌های گوگل به عنوان اسپم شناسایی شود.
 رپورتاژ آگهی: یکی از بهترین روش‌های لینک‌سازی خرید رپورتاژ آگهی است که با پرداخت هزینه، محتوای شما را همراه با کلمات‌کلیدی لینک شده در سایت خود قرار می‌دهند. این لینک‌ها معمولا دائمی و فالو هستند.
ساخت اکانت در سایت‌های معروف و معتبر: شما با ساخت پروفایل در سایت‌های معروف و قرار دادن لینک سایت خود می‌توانید یک لینک از آنها دریافت کنید.
 بنرهای تبلیغاتی: یکی از روش‌های لینک سازی، از طریق بنرهای تبلیغاتی است که کاربران با زدن روی آنها وارد سایت شما می‌شوند. این روش کمی گران است همچنین شما نمی‌توانید از کلمه کلیدی هم استفاده نمایید.

نکات مهم و قابل توجه برای خرید بلک لینک چیست؟

شما برای لینک‌سازی باکیفیت و تاثیرگذار باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • در هنگام خرید به دائمی بودن لینک‌ها توجه کنید زیرا لینک‌های مدت‌دار مثل بنرها اصلا گزینه خوبی نیستند.
  • سعی کنید لینکی فالو بخرید تا تاثیر بهتری روی سایت شما داشته باشد.
  • در هنگام خرید به Domain Authority و Page Authority سایت توجه کنید.
  • به اسپم اسکور یک سایت توجه نمایید. اسپم اسکور سایت‌ها اصولا بالای 10 الی 20 نباشد.
  • در هنگام خرید به زمان هم توجه داشته باشید و در یک بازه زمانی کوتاه، تعداد زیادی لینک خریداری نکنید.
  • از کلمات‌کلیدی زیادی برای خرید لینک استفاده کنید و به یک کلمه بسنده نکنید.
  • فقط برای یک صفحه از سایت لینک خریداری نکنید و سعی کنید برای تمامی صفحات مهم بک لینک بخرید.

سوالات متداول کاربران برای خرید بک لینک چیست؟

سوالات زیادی برای کاربران در هنگام خرید بک لینک ایجاد می‌شود که سعی کرده‌ایم به برخی از آنها پاسخ دهیم:

آیا خرید بک لینک برای سایت خطرناک است و باعث گوگل پنالتی می‌شود؟

خرید بک لینک‌های بی‌کیفیت و ایجاد ناگهانی تعداد زیاد لینک برای وب‌سایت، خطر جریمه از طرف گوگل را برای شما به دنبال دارد.

آیا لینک نوفالو نیز برای سایت و سئو آن موثر است؟

با اینکه لینک‌های نوفالو ارزش و اعتباری به سایت ما نمی‌دهند ولی یک تعادل میان لینک‌های فالو ایجاد می‌کنند تا لینک سازی شما از طرف الگوریتم پنگوئن طبیعی جلوه کند. پس می‌توانیم نتیجه بگیرم بودن لینک نوفالو نیز برای سایت مهم است.

خرید یا ساخت بک لینک تاثیری در سئو سایت دارد؟

بله ساخت یا خرید بک لینک از تاثیرگذار ترین و مهم‌ترین اصول سئو خارجی است البته باید به طور صحیح انجام شود.

به چه صورت می‌توانیم بک لینک های سایت را بررسی کنیم؟

شما از طریق سرچ کنسول، ابزار Backlink Checker سایت Ahrefs و یا سایت MOZ می‌توانید بک لینک های خود را بررسی کنید البته سایت‌های دیگر نیز برای بررسی وجود دارند.

چه بک لینک‌هایی برای سایت مضر هستند و باید جلوی آنها را بگیریم؟

بک لینک‌های نامرتبط، کامنت بک لینک، دریافت لینک از طریق مزرعه لینک، بک لینک‌های خودکار؛ بک لینک‌های خوبی نیستند و نباید از آنها برای وب‌سایت خود استفاده کنیم.

نتیجه گیری :

همان‌طور که می‌دانیم گرفتن یا خرید بک لینک یکی از مهم‌ترین مباحث سئو است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. البته فراموش نکنید گرفتن چند بک لینک باکیفیت ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به انبوه لینک‌های بی کیفیت، برای سایت شما دارد، چه‌بسا که اگر لینک سازی به روش صحیح انجام نشود، ممکن است آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری نیز برای سئو سایت شما به دنبال داشته باشد. تیم رایاتکس یکی از بهترین سایت‌های ارائه دهنده بک لینک و رپورتاژ آگهی معتبر و باکیفیت است و شما می‌توانید برای خرید از طریق سایت ما و دریافت مشاوره، با کارشناسان متخصص ما تماس حاصل فرمایید.

 

تاثیر بک لینک در برندینگ وب سایت ها

تاثیر بک لینک در برندینگ وب سایت ها

شاید در یک نگاه ساده نتوان ارتباطی بین بهینه سازی سایت و برندینگ یافت و بسیاری از افراد برندینگ را بیشتر نتیجه تبلیغات و سایر اقدامات بازاریابی بدانند، ولی بهتر است نگاهی به مرورگر کامپیوتر و گوشی خود بیاندازید تا متوجه شوید در طول روز چندین جستجو در گوگل انجام میدهید و هر بار که نام سایتی در نتایج گوگل برای شما چشم نوازی می کند میتواند تاثیری در مورد برندینگ همان سایت بر شما بگذارد.

وقتی صحبت از وب سایت و یا کسب درآمد اینترنتی می شود ناخودآگاه بخش عظیمی از توجهات به سمت سئو جلب میشود. چرا که عملا بهینه سازی سایت میتواند بخش بزرگی از درآمد بدست آمده از یک سایت را شامل شود. البته که تبلیغات و سایر مدلهای بازاریابی هم نقش گسترده ای در موفقیت و درآمد یک سایت می توانند داشته باشند ولی هیچ چیزی لذت بخش تر از درآمدی نیست که بدلیل اقداماتی که قبلا انجام گرفته امروز میتواند به شما سود برساند. SEO بخشهای مختلفی دارد مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، نکات فنی تکنیکال و … ولی یکی از مهمترین آنها بخش بک لینک است.

بک لینکها علاوه بر اینکه میتوانند باعث افزایش رتبه سایت شما در کلمات رقابتی شوند و رقابت را برای شما آسان تر نمایند، همچنین در موضوع برندینگ نیز میتوانند تاثیرات شگرفی را بر برند شما بگذارند.

امروزه همه چیز به برند شما بستگی دارد. بخش زیادی از خریداران دیجی کالا بعلت برند دیجی کالا آن را انتخاب می کنند وگرنه ممکن است همان محصول را در یک سایتی که اصلا نمی شناسند حتی با قیمت پایینتری هم پیدا کنند. و یا بخش بزرگی از مشتریان علی بابا بخاطر برند آن است که از علی بابا خرید می کنند وگرنه قیمت بلیط هواپیما ممکن است در بسیاری از سایت های دیگر نیز یکی باشد، و این اهمیت قدرت برندینگ را نشان میدهد.

تاثیر بک لینک در برندینگ وب سایت ها

تاثیر بک لینک در برندینگ

اگر بخواهیم بطور اختصاصی تر درباره نقش بک لینک در برندیگ صحبت کنیم باید تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم آن را در نظر بگیریم. تاثیر مستقیم بک لینک میتواند باعث افزایش رتبه کلمات کلیدی شما و در نتیجه نمایان شدن سایت شما در مقابل چشم صدها و هزاران جستجو کننده باشد. با قرار دادن استراتژیک بک لینک در وب سایت های مرتبط و معتبر، می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق این بک لینک ها به سایت خود جذب کنید. این نه تنها باعث افزایش ترافیک می شود، بلکه برند شما را در معرض مخاطبان بیشتری قرار می دهد و به بهبود دید و شناخت آن کمک می کند. بنابراین تاثیرات غیرمستقیم آن میتواند باعث پخش شدن نام برند شما در سطح وب گردد که خود این موضوع باعث میشود تا موتور جستجوی گوگل بارها و بارها با نام برند شما در سایت های مختلف مواجه شود و همه اینها سیگنالی به موتور جستجو است که شما در حال یک برند شدن هستید.

چگونه با بک لینک به برندینگ کمک کنیم؟

اگر به این توجه کنید که درج نام و یا لینک شما در هر سایتی میتواند به برندینگ شما کمک کند پس میتوان نتیجه گرفت که مثلا انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر، هم می تواند باعث نمایان شدن نام شما در یک سایت و هم لینک به سایت شما گردد. علاوه بر آن ممکن است خواننده های آن مطلب نیز علاقمند شده و بر روی لینک سایت شما کلیک کنند و وارد سایت شما شوند و از این طریق شما هم به برند شدن سایت خود کمک کرده اید و هم باعث آشنایی بیشتر افراد با محصولات و خدماتتان میشوید.

همانطور که اشاره کردیم یکی از المانهایی که توسط آن گوگل متوجه برند بودن نام شما میشود پخش شدن نام شما در سطح وب سایت های مختلف در سراسر وب است. بنابراین شما علاوه بر انتشار پورتاژ و لینک به سایتتان میتوانید از اقداماتی چون منشن بدون لینک نیز استفاده نمایید.

تاثیر بک لینک در برندینگ وب سایت ها

منشن بدون لینک چیست

منشن بدون لینک یعنی شما در سایت های مختلفی اقدام به انتشار رپورتاژ می کنید ولی هیچ لینکی از سایت خودتان در آن قرار نمی دهید و صرفا در بخشهایی از محتوا نام برند خود را ذکر می کنید. این کار باعث میشود تا گوگل در پیمایش این صفحات بارها و بارها با نام برند شما برخورد کند. در واقع شاید در ابتدا این کار هدر دادن هزینه رپورتاژ بنظر برسد ولی در دراز مدت میتواند باعث پخش شدن نام شما در سایتهای گوناگون شده و میتواند باعث ارسال سیگنال به گوگل برای برندینگ باشد.

نتیجه گیری :

کار برندها در فروش راحت است. مردم به برندها اعتماد بیشتری می کنند و راحت تر پول خرج می کنند. بنابراین اگر میخواهید یک کسب و کار موفق و رو به جلو داشته باشید بهتر است یک برنامه جدی برای برندینگ کسب و کارتان داشته باشید. سئو کانالی است که میتواند به برند شدن شما کمک کند و در این میان بک لینکها نیز میتوانند تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم در این مهم داشته باشند.

 

ai-content-cons

چالش ها و معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی

چالش ها و خطرات تولید محتوا با هوش مصنوعی

این روزها سروصدای هوش مصنوعی Artificial Intelligence) AI) گوش دنیا را مملو از خبرهای خوب و بد کرده است. برای خیلی از بزرگان حوزه تکنولوژی و صنعت سوال بزرگی ایجاد شده است که پیشرفت خیلی سریع هوش مصنوعی در آینده می‌تواند باعث پیشرفت شود یا نابودی کل یا بخشی از جامعه بشری را به همراه داشته باشد. فراموش نکنیم که خیلی از شغل‌ها با پیشرفت تکنولوژی نابود شده‌اند و این روزها پیشرفت هوش مصنوعی با این سرعت، برای خیلی از حوزه‌های کاری زنگ خطر را به صدا درآورده است.
البته برای برخی نیز موضوع پرطرفداری شده است زیرا آن کمک‌های زیادی نیز به خیلی حوزه‌ها، تکنولوژی و… تا به اینجای کار نموده؛ ولی ممکن است این ترس‌هایی که از پیشرفت آن هست، کاملا در آینده بی اعتبار شود. یکی از موضوعاتی که بحث‌های زیادی درباره آن وجود دارد و باعث چالش‌های زیادی میان کارشناسان متخصص بهینه‌سازی موتورهای جستجو گوگل شده است، تولید محتوا با هوش مصنوعی است که در ادامه به مزایا، معایب و چالش‌های خطرناک آن خواهیم پرداخت.

تولید محتوا با هوش مصنوعی؛ چالش های خطرناک یا فرصت پیشرفت

ابزارهای وسوسه انگیز هوش مصنوعی به سرعت در حال گسترش و پیشرفت فوق العاده‌ای هستند که از آنها در حوزه‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. یکی از این حوزه‌های پرطرفدار در سئو و تولید محتوا می‌باشد که این روزها میان وبلاگ نویسان و کارشناسان محتوا سایت‌ها، بسیار موضوع جذابی شده است. البته خیلی از کارشناسان محتوا بر این باور هستند که ممکن است در آینده نه چندان دور این موضوع باعث سرشاخ شدن گوگل با هوش مصنوعی شود. همانطور که می‌دانیم محتوا پادشاه در بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌باشد و شما تنها با تولید محتوا باکیفیت و خوب می‌توانید پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در موتورهای جستجو، برای سایت خود مشاهده کنید. پس می‌توانیم بگیم با این جایگاهی که محتوا برای ربات‌ها و خود گوگل دارد اصلا نباید آن را دست پایین گرفت و باید در نوشتن و تولید آن دقت کافی را داشته باشیم.

تولید محتوا با هوش مصنوعی با چه خطرات و چالش‌هایی روبه‌رو است؟

برای هیچ چیزی نمی‌توان بی‌پایه و اساس نظریه صادر کرد و تا آن نظریه را تجزیه، تحلیلی و در آخر آزمایش نشود نمی‌توان به طور قطعی درباره آن نظری صادر نمود. همانطور که می دانیم وقتی شما وارد حوزه تولید محتوا می شوید باید تخصص و علم کافی، قدرت نوشتاری و بصری بالا، توانایی جستجو کردن، تجزیه تحلیل و… داشته باشید تا بتوانید یک محتوا باکیفیت و یکتا تولید نمایید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با خرید اکانت از ChatGPT که یکی از بهترین و قوی‌ترین ربات‌های معرفی شده در هوش مصنوعی است؛ به تولید محتوا چند مقاله تخصصی در حوزه‌های مختلف پرداختیم و به نتایج جالبی دست یافتیم که تصمیم گرفتیم آن را به شما نیز در میان بگذاریم. مهم ترین چالش هایی که ما با آنها روبه رو شدیم به شرح زیر است:

هوش مصنوعی و ادعا بی اساس درباره ویژگی محصول یا خدمات

یکی از مهم‌ترین چالش هایی که در تولید محتوا با ChatGPT با آن روبه‌رو شدیم این بود که گاهی برای تولید محتوا در حوزه یک محصول، کالا یا خدمات و.. قادر به تحلیل و ادعا صحیح ویژگی‌های آنها نبود و صرفا یک محتوا الگوریتم محور تولید می‌شود که نمی‌توان به درستی و قطعی صحت آن را تایید نمود. به طور مثال یکی از عنوان‌های ما درباره یک محصول تولیدی در حوزه دارو بود، که باتوجه به بررسی‌های انجام شده به عنوان یک نویسنده متخصص، اصلا قابل قبول نبود. اگه شما مدرکی صحیح و مطمئنی برای مقاله خود به مخاطب ارائه ندهید ممکن است با مجازات‌‎های غیرقابل قبولی مواجه شوید به خصوص این موضوع در صنایعی که تحت نظارت هستند مثل درمان و دارو بسیار قابل مشاهده هست و شما را با مجازت و جریمه‌های سنگینی روبه‌رو خواهد کرد.

بررسی پیامدهای تولید محتوا با AI

خطرات احتمالی برای صدای برند و مخاطبان شما

ارکان اصلی یک کسب‌وکار رسانه و ارتباطات آن برند است. شما با نحوه ارتباطی که در رسانه خود دارید می‌توانید برای کسب‌وکار خود موفقیت کسب کنید حالا این رسانه می‌تواند شبکه‌های اجتماعی شما، ارتباط حضوری شما با افراد و کسب‌وکارهای مختلف و حتی لحن گفتار شما در یک پیام و مقاله باشد. من می‌خواهم تفاوت یک پیام را با شما به اشتراک بگذاریم که یکی توسط هوش مصنوعی و یکی با هوش انسانی نوشته یا اصلاح شده است.

سلام به همگی:
ما مشتاقانه می‌خواهیم راه اندازی خط تولید جدید خود را با نام تجاری خود اعلام کنیم. شما می‌توانید به فیلم‌های آموزشی کوتاه و راهنما گوش دهید و با محصولات و خدمات ما آشنا شوید. در صورت سوال با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تیم ما در کنار شما خواهد بود.
همکاران گرامی؛
ما مفتخریم که راه‌اندازی خط تولید جدید برند “…” را اعلام نماییم. شما می‌توانید با دیدن فیلم‌های آموزشی، راهنمای خدمات، با محصولات جدید آشنا شوید و به آنها دسترسی داشته باشید. در صورت هرگونه سوال و پرسش و پاسخی، مشاوران متخصص ما در کنار شما مشتریان گرامی هستند و شما می‌توانید در خصوص تک تک محصول و خدمات از آنها سوال بفرمایید. هدف ما کسب رضایت شما عزیزان است.
با تشکر و احترام
تیم “…”

مجازات برای سرقت ادبی غیر عمد

در کشورهایی که حق کپی رایت به شدت در آنها رعایت می‌شود این نکته بسیار مهم است. سرقت ادبی که توسط یکی از روزنامه‌های معروف در بازه زمانی یک سال اعلام شد، بیش از 2000 تا بود که پیش بینی می‌شود با افزایش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا؛ این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت. البته این اتفاق ممکن است کاملا غیر عمدی باشد و حتی شما متوجه این موضوع نشوید ولی ممکن است اتفاق بیوفتد بنابراین فراموش نکنید محتوا شما باید یونیک و هیچگونه کپی در آن وجود نداشته باشد وگرنه باعث جریمه‌ و پیگیری‌های صاحب اثر شود و همچنین جریمه گوگل را برای شما در بر داشته باشد.

نداشتن احساسات لفظی و بیانی در هوش مصنوعی

شاید مواردی مثلا تجزیه تحلیل، ریاضیات، نجوم برای ربات‌های هوش مصنوعی بسیار آسان باشد، ولی فهم احساسات و آموزش آن به AI اصلا آسان نیست زیرا توضیح منطقی برای بیان احساسات وجود ندارد. بنابراین پس از بررسی‌ها باید گفت محتوا تولید شده توسط AI کاملا بدون هرگونه احساسات می‌باشد و یکی از مهم‌ترین نکات در نوشتن، درک و همدلی در یک موضوع و شرایط خاص با مخاطب است.

رد شدن از خط قرمز گوگل و امکان جریمه آن برای کسب‌وکارها

طبق گزارش‌ها گوگل به صراحت اعلام نموده است که محتوای خودکار توسط تیم webspam شناسایی می‌شود و اقدام لازم در خصوص آنها انجام خواهد شد. فراموش نکنید پایه و اساس سئو امتیاز گیری صفحات است که اصل اول آن براساس یونیک بودن محتوا سنجیده می‌شود. بنابراین وجود کپی در محتوا تولید شده می‌تواند باعث کاهش رتبه و امتیاز صفحات و سایت شما توسط گوگل گردد.

AI ایده جدید و متنوعی برای محتوا شما ارائه نخواهد کرد!

من به عنوان یک تولید کننده محتوا می‌توانم برای یک محصول یا خدمات ایده‌های جدید و جذابی ارائه کنم ولی شما این ایده و تغییرات را در یک محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی مشاهده نخواهید کرد و تنها با مفاهیم و تغییرات جزیی همراه خواهد بود. همانطور که می‌دانیم هوش مصنوعی توسط ربات‌هایی که آموزش‌ها، مکانیزم‌ها، الگوها برای آنها تعریف شده است، رهبری می‌شود و محتوا آماده شده برهمین اساس برای شما توسط ربات‌ها تولید می گردد؛ بنابراین متن تولید شده نقص‌های زیادی دارد و اصلا قابل مقایسه با متن تولید شده توسط هوش انسانی نخواهد بود. شاید در آینده ایده پردازی، تجزیه تحلیل، ارزیابی مجدد و… به آن اضافه شود ولی در حال حاضر اگر هم محتوایی را می‌خواهید با هوش مصنوعی تولید نمایید؛ باید در کنار آن از هوش انسانی هم برای رفع نقص‌‌ها و ایرادهای آن استفاده نمایید.

در چه صورت می‌توان از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده نمود؟

فراموش نکنیم رسالت خیلی از ما متخصصان سئو و تولید کنندگان محتوا، ارائه مطالب مفید و کاربردی برای آیندگان است. فرض را بر این می‌گذاریم که یک فرد در یک جلسه حرف بقیه را به مرور تکرار خواهد کرد، آیا این مرور مکررات برای بقیه افراد حاضر در جلسه مفید خواهد بود؟! باید بگوییم خیر هیچ چیز مفید برای بقیه اعضا ندارد. بنابراین شما روی آن فرد نمی‌توانید حساب ویژه‌ای باز کنید، در AI هم به همین شکل است شما به عنوان یک تولید کننده محتوا وظیفه دارید بهترین و باکیفیت ترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهید نه اینکه فقط حرف بقیه افراد را تکرار کنید. شما تنها در صورتی می‌توانید از این تکنولوژی استفاده نمایید که آن را به عنوان یک پیش نویس در نظر بگیرید و در کنار آن با هوش انسانی به آن تکامل ببخشید و یک محتوا با کیفیت را به کاربر خود ارائه دهید.

بررسی پیامدهای تولید محتوا با AI

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی چالش‌ها و خطرات موجود برای تولید محتوا با AI پرداختیم و آن را به صورت کاملا عملی با یکی از برترین ربات‌های هوش مصنوعی یعنی Chat GPT در موضوعات مختلف بررسی کردیم. نتیجه نهایی این بررسی‌های به عمل آمده این بود که هوش مصنوعی به تنهایی نمی‌تواند یک محتوا باکیفیت و عاری هرگونه کاستی را تولید کند و حتما نیازمند هوش انسانی برای بهبود کیفیت، بررسی و ارزیابی و… می‌باشد. فراموش نکنید محتوا شما پادشاه کسب‌وکار شما است و همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم باید آن را به بهترین نحوه تولید و به کاربر ارائه نماییم. البته فارغ از تمام این حرف‌ها این تکنولوژی می‌توانید یک ابزار قدرتمند و بسیار کمک کننده برای شما باشد ولی باید بدانید در کجا و چگونه از آن استفاده کنید و از خدمات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.